سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زنبورها پلیس میشوند

زنبور,اخبار علمی,خبرهای علمی,طبیعت و محیط زیست
دانشمندان تصمیم دارند تا چند سال دیگر سگ های مین یاب و کاشف مواد مخدر را بازنشسته و زنبورها را جانشین آن ها کنند.

  اسکای نیوز خبرداد :دانشمندانی که برای کاهش حداکثری اقدامات تخریبی و تروریستی سعی میکنند به کشف جالبی در زمینه به کارگیری زنبور در کشف مواد مخدر ، ماده های منفجره و مین یابی دست یافته اند.

 

این شبکه خبری ادامه داد:پژوهشگران در پروژه ای جذاب تصمیم دارند با آموزش زنبور، این حشره را جانشین سگ های پلیسی ای کنند که در دستور مبارزه با جنایات مختلف مثل مواد مخدر و بمب گذاری فعالیت دارند.

 

یک محقق در دانشگاه سنت اندروز در این روابط خاطرنشان کرد: در حال سعی برای آموزش تعدادی از زنبورها هستیم تا بوی مواد منفجره را همانند بوی شهد گل ها از چند متری تشخیص دهند و بسوی آن پرواز کنند.

 

این دانشمند معتقد هست در چارچوب این تحقیقات، که هزینه آنرا پیمان ناتو می پردازد، زنبورها تا پنج سال آینده قادر به پیدا کردن مواد مخدر و ماده های منفجره خواهند گردید.

 

به گفته کارشناسان، زنبورها میتوانند کارایی بالاتری از سگ های پلیس داشته باشند، ارزان قیمت تر هستند، سریعتر آموزش می بینند و میتوانند به اماکنی دسترسی پیدا کنند که سگ ها قادر به رسیدن به آن نیستند و از آن مهمتر زنبورها نمی توانند به خطا بمب یا مین را منفجر کنند.

 

فیلسوفان فعال در این پروژه در عین حال اقرار میکنند هم چنان با مشکل بزرگواری روبرو هستند ، بزرگترین مشکل آن ها غیرقابل پیش بینی بودن رفتارهای زنبور هست که هم چنان درصد خطا را در فعالیت آن ها بالا نگه می دارد.